Circulair onderwijs: deze studenten wonnen de Nationale Hackathon Circulaire Economie

Ruim 50 mbo, hbo én wo-studenten zijn hard aan de slag gegaan om tijdens de Week van de Circulaire Economie negen circulaire uitdagingen te tackelen. Het Groene Brein was mede organisator van deze eerste editie van de Nationale Hackathon Circulaire Economie. De jury – Karen Maas, Antoine Heideveld en Damir Perkic – bestempelde studententeam ‘Haagse Hogeschool & Hogeschool Inholland’ als winnaar. Met ‘The Garden of Eternity’ bedacht het team een voedselsysteem waarop steden van de toekomst zelfvoorzienend zijn op een circulaire en lokale manier. De publieksprijs werd in de wacht gesleept door de studenten van Zuyd Hogeschool. Met het computerspel ‘Circular City’, een soort Pokémon GO voor een betere planeet, herbouw je een smerige, sterk vervuilde stad met duurzame en creatieve ideeën en acties.

Hoe zijn deze ideeën tot stand gekomen? Wat maakt deze ideeën zo innovatief en hoe gaan de teams hun idee daadwerkelijk uitvoeren? Dat lees je in de P+ special ‘Circulair onderwijs is FUN’, waar een uitgebreid interview met de beide winnende teams in staat. Hier wordt bijvoorbeeld toegelicht welke disciplines in de teams vertegenwoordigd waren en wat de studenten motiveerden om mee te doen aan een duurzame uitdaging.

We kijken terug op een hele geslaagde Hackathon en we kijken uit naar de uitvoering van deze creatieve ideeën!

Lees ook deze berichten

Kennis is King is terug: win opnieuw een wetenschapssessie voor jouw onderneming!

Het Groene Brein gaat integrale samenwerkingsverband NedWerk aan met 15 anderen

Het Groene Brein gaat samen met 15 specialistische bureaus een samenwerking aan in het samenwerkingsverband NedWerk, gekwalificeerd voor de Raamovereenkomst van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Deze unieke samenwerking gaat met een integrale aanpak het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zo goed mogelijk te ondersteunen. Transparant, effectief en haalbaar Hoe gaan we dat invullen? NedWerk draagt met advies- en […]